- budowa eksperymentalnego środowiska testowego robotów autonomicznych,
- opracowanie i implementacja odpowiedniej infrastruktury oprogramowania umożliwiającej,
- opracowanie systemu, komunikacji (lista wiadomości i danych, sposób ich przesyłania, robot-robot (R2R) oraz robot-infrastruktura (R2I),
- opracowanie systemu do lokalizacji robotów na testowej makiecie,
- opracowanie algorytmów zarządzania grupą robotów uwzględniających aktualny stan środowiska, w którym realizowane są realizowane zadania robotów,
- umożliwienie studentom (oraz pracownikom naukowym) nawiązania międzynarodowej współpracy z innymi zespołami badawczymi,
- rozwój eksperymentalnej platformy testowej DuckieTown,
- udział studentów w międzynarodowych zawodach AI Driving Olympics,
- nabycie przez studentów umiejętności projektowania złożonych układów sterowania, ich ewaluację oraz umiejętność wyszukiwania i naprawiania błędów systemu.
Autonomiczne roboty powoli stają się rzeczywistością. Wszyscy producenci samochodów prowadzą bardzo intensywne prace nad skonstruowaniem autonomicznego pojazdu a pierwsze takie konstrukcje są już dostępne na rynku (np. Tesla). Pojazdy autonomiczne oraz roboty autonomiczne są przedmiotem intensywnych badań oraz prac badawczo rozwojowych w uniwersytetach i przedsiębiorstwach na całym świecie stąd też tematyka takich badań oraz ich rezultaty są bardzo aktualne. Wiele zagadnie i problemów badawczych są wspólne dla pojazdów autonomicznych oraz robotów autonomicznych. Dzięki temu rezultaty badań znajdują zastosowanie w obydwu tych obszarach. Pojazdy autonomiczne oprócz automatycznie realizowanej usługi transportowej oferują nowe możliwości w organizacji transportu drogowego w planowanych miastach przyszłości tzw. smart city. Odpowiednie sterowanie grupą pojazdów autonomicznych stwarza możliwości ich efektywnego wykorzystania oraz usprawnienia transportu. Koniecznym jest więc prowadzenie badań i prac rozwojowych nad odpowiednimi algorytmami zarządzania pojazdami autonomicznymi, badanie ich właściwości takich jak: stabilności, odporność na błędne dane, utratę komunikacji oraz przetestowania różnych przypadków testowych.